Startupy jsou obvykle nově založené společnosti nebo projekty (ve stáří do 5-ti let) založené na týmové spolupráci, jsou ve fázi výzkumu trhu a vývoje svých produktů nebo chtějí významně rozšířit své působení na trhu. Startupy mají velký potenciál růstu ale zároveň také velkou úmrtnost.
Důležité know-how a tipy, jak na to, vám může dát čím dál více populární metoda Lean Startup slavného Erica Riese. Ten totiž formuloval pět základních principů, kterých byste se měli držet, abyste vytvořili produkt s vysokým potenciálem, ušetřili drahocenný čas, peníze a zvýšili si tak šance na úspěch. Ptáte se, co spočívá b této metodě?
Podnikatelé jsou všude
K tomu, abyste založili fungující startup, nemusíte strádat osaměním v potemnělé garáži.
Podnikání je hlavně management
Druhý princip říká, že každý startup je v první řadě instituce, ne jen produkt, a proto potřebuje správné řízení s ohledem na zaměření podniku.
Znalosti v praxi
Smyslem startupu by nemělo být v prvé řadě vydělání velkého obnosu peněz či služba zákazníkům, ale mělo by jít především o to se naučit jak postavit na nohy dlouhodobě udržitelný podnik. Naše znalosti o podnikání bychom proto měli v průběhu ověřovat.
Inovativní účetnictví
Aby startup začal správně růst, je potřeba věnovat čas i méně zábavným povinnostem a tak nesmíte zapomínat na účetnictví. Od počátku tak věnujte čas měřením výsledků, nastavení milníků a sestavení žebříčku priorit, kterých se budete držet. Zde se hodí orientovat v základech projektového řízení.
Stavět-měřit-učit se
Abyste nápad přetvořili v opravdu fungující produkt, zaměřte se na reakce zákazníků. Ověřujte svoje hypotézy v terénu, validujte poptávku, hledejte skutečné problémy a potřeby uživatelů, buďte připraveni měnit svůj produkt i přístup.
Nyní víte jak na to. Pokud máte skvělý revoluční nápad, postupujte podle těchto několika zásad. Bohužel návod na to, jak vymyslet originální produkt neexistuje. Inspirovat se můžete všude kolem sebe.