Jak na start-up aneb 5 principů metody LEAN

Startupy jsou obvykle nově založené společnosti nebo projekty (ve stáří do 5-ti let) založené na týmové spolupráci, jsou ve fázi výzkumu trhu a vývoje svých produktů nebo chtějí významně rozšířit své působení na trhu. Startupy mají velký potenciál růstu ale zároveň také velkou úmrtnost.

Důležité know-how a tipy, jak na to, vám může dát čím dál více populární metoda Lean Startup slavného Erica Riese.  Ten totiž formuloval pět základních principů, kterých byste se měli držet, abyste vytvořili produkt s vysokým potenciálem, ušetřili drahocenný čas, peníze a zvýšili si tak šance na úspěch. Ptáte se, co spočívá b této metodě?

Podnikatelé jsou všude

K tomu, abyste založili fungující startup, nemusíte strádat osaměním v potemnělé garáži.

Podnikání je hlavně management

Druhý princip říká, že každý startup je v první řadě instituce, ne jen produkt, a proto potřebuje správné řízení s ohledem na zaměření podniku.

Znalosti v praxi

Smyslem startupu by nemělo být v prvé řadě vydělání velkého obnosu peněz či služba zákazníkům, ale mělo by jít především o to se naučit jak postavit na nohy dlouhodobě udržitelný podnik. Naše znalosti o podnikání bychom proto měli v průběhu ověřovat.

Inovativní účetnictví

Aby startup začal správně růst, je potřeba věnovat čas i méně zábavným povinnostem a tak nesmíte zapomínat na účetnictví. Od počátku tak věnujte čas měřením výsledků, nastavení milníků a sestavení žebříčku priorit, kterých se budete držet. Zde se hodí orientovat v základech projektového řízení.

Stavět-měřit-učit se

Abyste nápad přetvořili v opravdu fungující produkt, zaměřte se na reakce zákazníků. Ověřujte svoje hypotézy v terénu, validujte poptávku, hledejte skutečné problémy a potřeby uživatelů, buďte připraveni měnit svůj produkt i přístup.
Nyní víte jak na to. Pokud máte skvělý revoluční nápad, postupujte podle těchto několika zásad. Bohužel návod na to, jak vymyslet originální produkt neexistuje. Inspirovat se můžete všude kolem sebe.

14. 1. 2017 | Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny

Vyplatí se podnikání na Amazonu?

Pokud se i vy rozhodujete pro podnikání na Amazonu, dobře si rozmyslete, jestli je to typ podnikání právě pro vás.  Podnikání na Amazonu není příliš vhodné pro úplné podnikatelské začátečníky. Pro koho je naopak takové podnikání vhodné, si povíme na následujících řádcích.

Nadějný produkt
V první řadě musíme mít dobře rozmyšlené, jaký produkty, případně jaké produkty, chceme na Amazonu nabízet k prodeji. Bezpochyby musíme mít produkt, který zaujme, z jakéhokoli důvodu, buď co možná nejširší možno skupinu nakupujících, případně je velice specifický a nelze jej jinde koupit.

Bezchybný zákaznický servis
Naprostá samozřejmost.  Zákazníci ocení, pokud budete na dotazy a stížnosti reagovat rychle a vstřícně.

Dostatečné skladové zásoby
Vždy mít dostatečnou zásobu na svém skladě.

Skvělá cena
Váš produkt musí mít skvělou cenu. Prodávat zboží, které má na Amazonu každý a nemít lepší cenu, znamená brzký konec.  Pokud ovšem dokážete zaujmout cenou, zákazníci si vás rychle oblíbí. V případě, že máte specifický produkt, který nikdo jiný nenabízí, můžete si dovolit cenu navyšovat. Stejně tak můžete cenu zvýšit, pokud máte skvělé reference od vašich zákazníků.

Reference
Dobré reference jsou nezbytnou součástí vaší reklamy. V případě, že zákazníci nebudou s vaším produktem a servisem spokojeni, dají to vědět a ostatní zákazníci u vás jen těžko nakoupí. 

Poplatky – individuální účet vs. profesionální účet
Individuální účet vám umožní mít vedení bez poplatků, ovšem za každý prodaný produkt zaplatíte paušální poplatek.Profesionální účet platíte měsíční paušál bez ohledu na to, kolik toho prodáte.

Poplatky za FBA
 Možno zjistit přímo na Amazonu díky FBA Revenue Calculatoru. Zadáte potřebné údaje a hned budete vědět, na kolik vás to vyjde.

Jak se říká: kdo nic nedělá, nic nezkazí.  A proto, zkoušejte nové věci, trochu zariskujte- ovšem ne bez rozmyslu, a třeba se i z vás stane úspěšný podnikatel. 

30. 11. 2016 | Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny

Podnikání – podmínky pro provozování jednotlivých živností

Rozhodně byste měli mít alespoň základní ponětí o tom, jaké druhy živností existují a jaké podmínky by měl podnikatel- živnostník splnit, pokud chce začít podnikat. Každý nechodil na obchodně zaměřenou školu a takové informace se k němu neměli jak dostat. My vám základní dělení a základní podmínky pro provozování živností shrneme do pár odstavců a to přehledně a srozumitelně.

Základní rozdělení živností
Základní rozdělení živností není rozhodně složité. Jedná se o živnosti koncesované a živnosti ohlašovací.  Přičemž rozdíl mezi nimi je zásadní.
Koncesované živnosti, jak už název napovídá, je možné provozovat pouze na základě koncese. Koncesi vydává stát a je to jakési povolení, kterým se reguluje počet některých činností. Stát dohlíží například na množství prodejců zbraní, střeliva, pyrotechniky, ale hlídá také množství taxislužeb a jiných oborů lidského podnikání.

Oproti tomu živnosti ohlašovacímají tu výhodu, že nepodléhají státní regulaci (nemusí mít koncesi). Co je tedy potřeba k tomu, abychom mohli mít živnost ohlašovací? A o jaké živnost se vůbec jedná?  Ohlašovací živnosti se dělí na tři podskupiny, z nichž dvě mají ke svému provozování podmínku odbornosti. Musíte být tedy odborně způsobilí, abyste si tuto živnost mohli založit. Ohlašovací živost tedy dělíme:
1.       Řemeslná živnost–  je vyžadována odborná způsobilost a tu dokážeme buď odborným vzděláním v oboru, vzděláním v příbuzném oboru s rokem praxe, několika lety praxe jako OSVČ s rekvalifikací nebo šesti lety praxe v oboru. Příklad: zedník, klempíř, řezník, aj.
 
2.       Volná živnost– není nutná odborná způsobilost – např. opravy a údržby, služby v domácnosti typu úklid, fotografická činnost, …
 
3.       Vázaná živnost– musíme mít odbornou způsobilost k provozování této živnosti-rekvalifikace, praxe, odborné vzdělání. Příklad: účetnictví, masér, autoškola, aj.

| Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny

Krátkodobý pronájem

V posledních letech se rozmáhá krátkodobé pronajímání bytů, domů nebo jejich částí. Pokud jste se s tímto fenoménem poslední doby ještě nesetkali, rádi vám vysvětlíme, o co se jedná.

Krátkodobé pronájmy nejsou rozhodně pro každého.  Na rozdíl od klasického, dlouhodobé pronájmu, jsou rozhodně náročnější. Jejich nespornou výhodou je ovšem mnohem vyšší výdělek.

Dlouhodobé pronájmy jsou výhodné v tom, že pokud máme volný byt k pronajmutí a spolehlivé nájemce, nemusíme se o byt téměř starat. Přitom získáme stabilní příjem z bytu, kterým si můžeme přilepšovat ke své výplatě.

Krátkodobé pronájmy jsou z hlediska příjmů nepoměrně vyšší, ovšem starosti s bytem jsou tomu úměrné. U krátkodobých pronájmů se hosté v bytě střídají někdy i každý den. Málokdy bývá takový pronájem delší, než pár dnů.  Proto má pak majitel bytu mnohem větší starosti s úklidem bytu, s organizací jednotlivých pobytů – s rezervacemi, atd. 

K tomu, aby vše probíhalo hladce a byt na krátkodobý pronájem vydělával, je třeba poměrně dost času jeho majitele. Nebo se může domluvit s nějakou firmou či osobou, která bude starosti s bytem řešit za něj– samozřejmě za úplatu. 

Takovéto ubytování získává mezi turisty čím dál větší oblibu a tak se i nabídka stále rozšiřuje a zlepšuje.   Dříve se jednalo o pár bytů, které byly takto využívány, ale dnes je nabídka daleko větší. Ve větších místech a na vhodných lokalitách, se takovéto pronajímání rozšířilo natolik, že jej někteří pojali jako své podnikání. Takových bytů mají několik a vydělávají na tomto krátkodobém pronájmu.

Jaká je vhodná lokalita pro takovéto pronájmy?  Pokud máte byt v nějakém menším městě, které navíc není v turisticky zajímavé oblasti, příliš nevyděláte a lepší bude zvolit tradiční cestu dlouhodobého pronájmu. V případě, že máte volný byt v blízkosti letiště či nádraží, vaše výdělky budou rázem jiné.

| Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny