Každý výmol, každá strouha je znát. Člověku pomáhá alespoň trochu pérování, ale auto a některé součástky doslova trpí. Proto se musí často měnit, a proto se cena kamionové přepravy neustále zvyšuje. A zvyšovat bude.
Na našich silnicích se dále rozmohl další nešvar, a to je projíždění jinudy než přes placený úsek. Firmy tím obcházejí výdaj vlastních peněz. Není se co divit, musely by se to pak promítnout do nákladů. Ovšem projíždění kamionů se zase nelíbí lidem, kteří u cesty bydlí. Množí se stížnosti a starostové dotčených obcí jsou postaveni před velký problém.
Ovšem aniřidiči z toho velkou radost nemají. Po pohodlné jízdě po dálnicích musí kličkovat mnohdy s mnoha tunovým nákladem za zády po okresních cestách. Zde je mnohem větší nebezpečí nehody a případného „zaseknutí“ celého vozu včetně nákladu. Pak se kamion nehne a problémy jsou zde.
Proto ve někteří lidé mohou sledovat svůj kamion přímo na cestě, a to pomocí GPS. Tak je tomu i ve firmě kamionová doprava Praha.
Na této cestě však může sledovat kamion, a tedy i svůj náklad v něm také člověk, který má na tom největší zájem. Totiž příjemce zboží. I ten má tedy plně pod kontrolou, kde se náklad zrovna nachází a na které cestě kamion je. Tato výhoda platí i pro zadavatele přepravy, tedy, snadněji řečeno, odesílatele nákladu. Má stejnou možnost jako příjemce.
Řidiči těchto vozů to samozřejmě vědí, takže nějaké „leháro“ v klidu někde na odpočívadle, nebo ještě hůře v hospodě nepřichází v úvahu. Samozřejmě mimo povinné pauzy, kterou musí každý šofér dodržet, jinak by mohl dostat pěkně tučnou pokutu.
Takže řidič si musí dávat o to větší pozor na stav silnice a přizpůsobit svou jízdu jejímu povrchu. Díra vedle díry tomu moc nepomáhá. Sledování auta pomocí družic, je pak již jen k tomu, že když se kamion někde „zasukuje“ kvůli špatnému stavu cesty, vědí patřiční lidé, kde se to stalo a mohou vyslat pomoc.